Saturday, February 15, 2014

SEMUA GAMBAR DI BLOGSPOT HILANG

Hadeuhhhhhh.....

Terkejut sangat aku pas tau semua foto-foto yang aku post ke blog ini nggak kelihatan dan digantikan dengan tanda seru.. What Happen with my blog? Aku nggak pernah ngutak ngatik post-post yang udah lama, apalagi sampai menghapus semua gambarnya???????????!!!!!!!!!!!!!



Buseeet dahh. Memang sih back-upnya ada, tapi apa mesti aku masukin satu-satu lagi? Mana semua foto itu di  memory yang beda-beda..

Aku coba searching di goolge.. Apa sebabnya gambar bisa hilang semua dari Blog aku.. eh ternyata aku nemu artikel disini..

  1. Anda telah menukar setting di album gambar Google+ Profile di mana anda sudah tidak ada shared album.
  2. Anda menukar setting album blogspot anda kepada not-shared.
  3. Anda telah menukar setting album gambar anda di dalam Picasaweb.
  4. Anda telah memindahkan gambar yang ada di dalam direktori album di Google+ Profile dan juga Picasaweb ke album lain.
  5. Anda telah buang atau padam gambar-gambar tersebut menerusi aplikasi di telefon pintar Android anda.
  6. Anda telah mansuhkan akaun Picasaweb di dalam sistem telefon pintar Android anda.
  7. Anda telah tanpa sedar format software gambar dalam telefon pintar Android yang menggunakan Google+ Profiles, secara automatik ia telah dipadamkan.
Dan setelah aku ingat-ingat.. Aku memang ada mendelete Junk file di HP androidku. Tapi nggak nyangka banget kalo foto-foto di blog bakal ikut kehapus. Kan yang aku delete cuma file di Handphone aja..

Deuh, gawat juga yah kalo di sinkron antara blog dengan hape. Mana ku tau kejadian bakal begini.. Hiks----------

So, apa yang harus kulakukan???? Masukkin semua foto satu-satu??? So bagaimana dengan foto yang aku copy-paste dari internet????? HUAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA -__-


No comments:

Post a Comment